Praktik

Nu har praktiken satt igång och det är riktigt intressant faktiskt. Jag trivs jättebra med både arbetsplats och arbetskamrater på Finnvedsbostäder. Tror att de här 8 veckorna kommer gå i raketfart!
I måndags var jag först en stund på kontoret o pratade lite med alla om mina kommande veckor. Jag blev även tilldelad ett projekt som jag kommer hålla på med. Det är en av deras fastigheter som har både problem med värmen i lägenheterna, ventilationsaggregat som kraschar osv. Det är där jag kommer in för att hitta lösningar men även titta på de boendes livsstil då det är ett passivhus. För er som inte vet är ett passivhus en byggnad som är byggd helt tät och där man huvudsakligen värmer upp byggnaden via personvärme och elektriska apparater så som TV eller disk-/tvättmaskin. Det finns även tillskottsvärme då det är väldigt kalla dagar och personvärmen inte räcker till.
Efter frukosten åkte jag ner till byggnaden för att möta upp vaktmästaren som skulle visa mig runt lite och berätta själv om vilka "problem" han vet om.
Resten av veckan kommer jag ägna åt att färdigställa en enkät till de boende och även göra lite energiberäkningar på byggnaden. Detta är verkligen ett test på mina kunskaper!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback