Dåligt

Nu har jag uppdaterat dåligt igen!! Men jag skyller på att dagarna går alldeles för fort.
Helgen gick som sagt väldigt fort. Tindra var här och vi tittade på Pippi som vanligt. Testade att variera oss lite och satte på den tecknade versionen men NEJ det funkade INTE! "Inte Pippi!!!" skrek hon då haha så det var bara att sätta på Pippi på rymmen som vi redan sett femtioelva gånger. Men vad gör man inte för att få barnen nöjda :)
Vi bakade lite muffins också som tog slut redan dagen efter. Vi är ju en familj full av gottegrisar här hemma. Sen fikar vi oftare än vad normalt folk gör tydligen (säger Daniel som inte kommer från en fikafamilj som jag gör).
Denna veckan är det stenhårt plugg som gäller. Jag måste klara sista tentan nu på torsdag, som för övrigt kommer att vara på hotell Scandic här i Värnamo. Anledningen till det är att byggarbetarna borrar nåt så in i bomben i gummifabriken jämte skolan så man hör knappt vad man tänker. De på skolan vill att vi ska ha de bästa förutsättningarna när vi skriver tentan.

Varje dag är det nåt nytt läte eller ny rörelse som Leah börjar med. Senaste tiden har hon pratat en hel del, låter ungefär "bawamamababawawa" och det kommer nog mycket från Babblarna som hon älskar att titta på i min mobil. Hon har även ställt sig i krypposition och sover även i samma position fast med huvudet i sängen då såklart. För det mesta har hon bara stått o gungat fram och tillbaks men idag tog hon sina första krypsteg!!! Jag blir så glad och stolt. Hon är så duktig vår lilla tjej! Nu gäller det verkligen att passa sig så hon inte rymmer för de små stegen hon tog idag kommer säkerligen utvecklas snabbt och snart kryper hon nog snabbare än vad vi är vana med :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback