Taggad!

Nu är jag riktigt taggad inför den kommande tiden. Jag har som de flesta vet en väääldigt bra ämnesomsättning. Vilket resulterar i underviktig!

Mitt mål är att gå upp 10kg på bästa sätt, genom träning.

Jag började med att ladda ner 3 olika appar.


1. Runkeeper - Hjälper mig att hålla koll på hur långt jag går och hur många kalorier jag förbränner (vilket egentligen inte har med min viktuppgång att göra). Men tack vare den här appen blir jag mer pushad till att gå ut o gå. 1,7 mil på 2 dagar, inte illa! Ska försöka gå minst 3km om dagen :)

2. ShapeUp - En app där jag fyller i allt jag äter och ser hur många mer kalorier, protein, kolhydrater och fett jag behöver per dag för att nå just mitt mål. Självklart är det en bra app om man istället vill minska i vikt.

3. Situps PRO - Liknande ett situptträningsschema som visar hur många situps jag ska göra varje dag, samtidigt håller man telefonen mot sitt bröst medans den räknar situpsen. Efter några dagar ökar den antalet osv. Jag la även till att jag gör samma antal armhävningar efter och sen plankan på knä 1min x 3.

På allt detta har jag köpt mig proteinshake som jag dricker 2 ggr per dag då jag är dålig på att äta samt att det behövs när jag tränar.

På lördag eller söndag förmiddag är det jag som följer med Julia till gymmet så ska hon visa mig hur jag ska göra där! :)

Känns som en riktigt bra start det här!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback