Vill gräva ner mig...

I tisdags var jag på återbesök hos min barnmorska på mödravården. Jag berättade om hur stygnen hade gått upp efter förlossningen och hur jag mått både psykiskt och fysiskt på grund av detta. Så hon ville kolla själv och bedöma, samt kolla om jag gjort mina knipövningar. När hon såg hur förvrängt det ser ut "där nere" så sa hon "Vad har hänt här!? Såhär ska det ju inte se ut." och bokade en tid till mig på KK så att läkaren kunde bedöma själv och bestämma hur de ska åtgärda det.
Idag åkte jag dit för min undersökning och det börjar med att jag får betala 300kr för besöket, ett besök jag hade sluppit om de sytt rätt från början!! När jag väl får komma in till läkaren, som för övrigt var en gammal vithårig gubbe med dålig svenska, tittade han på mig och gjorde sin undersökning. Sen säger han att det ser helt normalt ut och att inget är fel! Och ingen åtgärd kommer att göras!! Jag försökte visa honom (med spegel) "glipan" och "flärpen" som är där och verkligen inte ser ut som det ska. Men nej, han säger fortfarande att det ser ut som det ska se ut....
Usch, jag hade gråten i halsen hela vägen ut till bilen. Vill inte att det ska se helt deformerat ut!! :(
Min barnmorska var ledig idag så jag ska ringa henne på måndag och se om hon kan hjälpa mig med detta, prata med läkaren eller något. Vi (eller Danne) har skickat ett brev till både patientnämnden och patientförsäkringsbolaget, skrivit utförligt om hur jag ser ut, mår osv. Senare på dagen hittar vi också information på lj's hemsida att gynekologundersökningar pga förlossningsskador ska vara gratis fram tills 13 veckor efter förlossningen. Leah blir 11 veckor på måndag..

Jag är så arg, ledsen, besviken och känner att jag bara vill gräva ner mig!!!!



Kommentarer
Postat av: Malin

<3

2012-09-28 @ 23:15:32
Postat av: Linda

Det verkar vara vmo sjukhus i ett nötskal ..igen. Ge dig inte utan du vet bäst om det är ngt som är fel, likaså så sa bm ju att det inte va som d skulle. ge dig inte innan du får den hjälpen du behöver.

2012-10-08 @ 20:47:41
URL: http://www.lalinda84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback