Föräldrarträff

Inatt var hon inte alls snäll vår lilla prinsessa... Vi kom hem från Anton & Axels kalas vid 18-tiden och då spmnade hon sött.. Skönt tänkte vi.. Men vid 21 vaknade hon igen, sket 4ggr varav 3ggr på en halvtimma haha Man kan inte tro att vi har fått hjälpa henne tidigare. Hon fick iaf vara vaken till 22 och då somnade hon hyffsat lätt igen. Men det gick bara 2 timmar sen vaknar hon av att hon bajsar igen!!! Vet inte om det var päronpuren som gjorde sitt eller om hon bara var dålig i magen. Jaa då var ju klockan 00 och jag började få lite smått panik för jag skulle ju upp tidigt. Så Danne tog med henne ut till vardagsrummet så jag kunde sova. Lättare sagt än gjort! Hönsmamma som man är låg jag o lyssna på dom o gick ut en gång för att kolla varför hon skrek.. Vid 4 somnade hon och även vi. Uffff!! 3 timmar sömn är inge vidare..

Idag har vi varit på den andra föräldrarträffen. Det pratades om mat, men eftersom Leah är den enda (av 5 bebisar denna gång) som bara äter ersättning så var hon även den enda som fått smaka lite mat och pure. BVC-tanten tyckte att det var bra för henne och hennes mage/tarmar, hon tyckte även av Leah var väldigt social och frågade om hon alltid är så glad. Nää det kan man väl inte påstå haha men oftast iaf!
Tycker det är riktigt kul att träffa andra mammor med jämngamla bebisar o bara prata om just bebisar, bajs, sömn osv. Vi har även bestämt att vi ska göra en Facebookgrupp där vi kan rådfråga varann eller planera in mer träffar utanför BVC. Jättekul!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback