Mitt 2012

Tänkte att jag skulle skriva ett inlägg om lite vad som har hänt under detta året. Mitt liv har verkligen förändrats detta året, till något som jag aldrig kunde drömma om och jag är väldigt tillfreds med min tillvaro just nu.
 
2012 började med skola, som gravid. I början mådde jag väldigt illa och fick vara hemma vissa lektioner och så. Men jag har klarat alla tentor hittills och när jag tänker tillbaka på graviditeten så gick allt väldigt snabbt tack vare att jag hade massa skola att tänka på vid sidan av. Den 3 januari fick vi även se vår bebis för första gången. Det var något av det häftigaste jag sett!! Tårar blev det en hel del, från båda blivande föräldrarna! Underbart!
 
                       Vår lilla bebis 13 veckor gammal i magen

Min och Daniels första alla hjärtansdag var detta året också. Egentligen så gjorde vi inte den så speciell då Danne jobbade kvällsskift hela tiden fram till sommaren. Han fick en ring av mig och en till mig själv också, som det stod "älskad" på. Lite som en "för-förlovning" kan man säga. Av honom fick jag blommor och en påse med kort där det stod saker man skulle göra för varandra, exempelvis "Ge oväntade och fina komplimanger till din partner, minst en om dagen". Ett kort i veckan fick man ta (Jag varannan vecka och Danne varannan vecka). Påsen innehöll 52 kort, alltså ett kort för varje vecka, hela året. Men vi har varit slarviga och glömt bort korten vissa veckor, tyvärr!
 
På sommaren, 16 juli 05:23 närmare bestämt, hände det största som hänt i mitt liv. Vi fick en otroligt fin och vacker liten dotter, Leah. 3420 gram och 51 cm lång. Jag visste inte att man kunde älska någon så mycket som jag älskar min dotter. Jag kommer göra allt och mer därtill för henne. Hon och Daniel är min värld!
 
 
Sista magbilden vecka 39+0         Leah precis nykläckt
 
29 september förlovade vi oss, på riktigt!! Det blev en supermysig middag på Olympia här i Värnamo. Anledningen till att det blev här hemma var att vi ville vara nära Leah utifall det skulle hända något. Det var nämligen första gången som hon skulle vara med någon annan än oss flera timmar. Men det gick ju såklart jättebra med mormor.
 
  Älskar dig Daniel !
 
27 oktober hade vi dop i Värnamo Stadskyrka. En Leah Signe Wallin fick det bli. Namnet Signe som vi har valt som andranamn kommer från Daniels farmor som han höll av väldigt mycket när hon levde. Vi hade fika i församlingshemmets fikalokal, även kallad "Vita salen". Allt var perfekt, presenterna, tårtan och sällskapet, ja ALLT!
 
Vi med Leahs faddrar Linda och Pierre
 
8 december var det dags för vår efterlängtade 60års fest. Daniel hade fyllt 35 och jag hade en vecka kvar till 25. Vi hade det superkul och jag uppskattar verkligen att ni ville komma (Sandra, Thomas, Louise, Jonathan, Malin och Fredrik). Och tack till Linda och Pierre som vågade sig på att vara småbarnsföräldrar igen över en natt.
 
Innan festen                              Under festen
 
Snart, om 2 dagar, är det dags för Leahs första jul. Vi vill för vår egen skull göra den så minnesvärd som möjligt. Självklart kommer ju Leah inte komma ihåg nåt och säkerligen inte förstå vad det är för skäggig gubbe som ger massa kartonger med roliga snören på till alla barnen. Men ändå, jag och Daniel kommer komma ihåg! Och vi får INTE glömma att fota en massa, för att bevara minnet så Leah själv kan titta på bilderna i framtiden.
 
Sist men inte minst är det nyår om en vecka lite drygt. Kommer en uppdatering om den dagen/natten också, nästa år!
 
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ALLIHOP!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback